A terv a céges csapatot is ösztönzi a cél elérésben, ehhez meg kell osztanod mindekivel a célokat. A profi marketing terv elérhető célokat tűz ki, amelyek lehetnek anyagi, vagy marketing célok.
Hogyan épül fel egy keresőoptimalizálás marketing terv?
1. Összefoglaló
Igen, rövid mindenre kiterjedő összefoglalót kell írnod a teljes marketing tervről. A költségekről, célokról és a lépésekről. Az összefoglalót kell utoljára megírnod.
2. Küldetés
Rövid, vagy hosszú leírás arról, hogy mit és hogyan szeretnél elérni.
Példa:
A Kovács és tsa 2012 Kft. optimalizálja weboldalát a jobb kereső helyezések érdekében. Célunk, hogy bekerüljünk az első 5 találatba a fontosabb kulcsszavakkal és 12 hónapon belül elérjük a havi 1 000 000 Ft-os bevételt.
3. Analízis
Az aktuális állapotot kell leírnod adatokkal röviden. Ennek a pontnak kell tartalmazni az alábbiakat:
- Környezet: A céged működését befolyásoló adatok, elemek és sajátosságok (gazdasági, demográfiai, szociális és technológiai). A legfontosabb a technikai információ a mai napokban, ugyanis sokan használnak okostelefont, emailt, közösségi oldalakat és ezek nagy mértékben átszabhatják a marketing terved.